Sunday, May 10, 2009

Aftenbønn

TO AFTENBØNNER:
Når jeg legger meg til hvile,
tretten engler om meg står.
Tvende med min høyre smiler,
tvende til min venstre går,
to på vakt ved hodeputen,
to ved foten dessforuten,
to meg dekker,
to meg vekker,
en meg viser
alle himlens paradiser.
Alle himlens engler kom og vær meg nær,
bær meg gjennom natten som er mørk og svær.
Tenn det gode lyset, himlens englehær.
Alle himlens engler kom og hold meg godt,
la meg kjenne hender la meg bli forstått.
Den som kunne være, barn i himlens slott...
Alle himlens engler kom pass på meg nå.
Led min fot og gi meg styrke til å gå.
Målet er langt borte, kreftene er små.
Alle himlens engler syng for meg i natt,
syng den gamle sangen om den store skatt.
Syng og la meg aldri, aldri bli forlatt.

1 comment:

Anonymous said...

Les hele bloggen, ganske bra