Wednesday, May 06, 2009

Det å jobbe i en fotobutikk....

....skal ikke være ikke lett!!!

Tror ikke jeg har lyst til å jobbe i en fotobutikkXD
Fant dette på en blogg:)


- Selv om det er 500 bilder i kø til print på maskinen, kan vi selvsagt sette de på vent, og sende dine igjennom først.

- Er det forsinkelser fra lab, er det bare for oss å trykke på en knapp, så kommer et bud løpende inn med de.

- Selvfølgelig skal du få en klekkelig rabatt hvis bildene er 10 min forsinket.

- Det er selvfølgelig vår feil hvis du ikke har fått med deg at det kun koster 1,- pr bilde hvis man bestiller minst 100 stk. Selvsagt er det naturlig for deg å anta at tilbudet gjelder timeslevering også.

- Det er skikkelig dårlig gjort hvis bildene dine er forsinket. Selvsagt er det fordi vi rett og slett ikke gidder å fremkalle dem i tide.

- Det er uhørt at det tar tid å finne bildene dine, selv om du verken har ordrenummer eller er helt sikker på hvilket av de mange etternavnene dine du har brukt. Det er da helt i orden å klage på hvor dårlig system vi har.

- Hvis man må stå i kø for å bli ekspedert er det helt naturlig oppførsel å sukke høyt, se på klokken, spør om det ikke er flere som jobber, for å så demonstrativt marsjere ut av butikken.

- Vi liker faktisk sure kunder.

- Hvis kameraet ditt har falt i gulvet/blitt knust er det utrolig dårlig service av oss at det ikke går på garanti.

- Synes du prisen er for høy, er det helt akseptabelt å skjelle ut personen bak disken. Blir du sint nok, er muligheten stor for å at du får en god rabatt.

- Hvis ikke bildene dine ligger i riktig rekkefølge i konvolutten er det selvsagt fordi vi stokker dem godt om før vi legger dem på pass.

- Selvfølgelig burde vi fjerne røde øyne gratis på dine 500 bilder.

- Det er et naturlig fenomen at kunder blir analfabeter når de har passert inngangen. ”Sett inn minnekortet og trykk på neste” er veldig forvirrende.

- Det er helt i orden å forvente at Brica kameraet ditt til 300 kroner tar like gode bilder som et Canon kamera. Hvis kvaliteten ikke blir som forventet, er det selvsagt pga fremkallingen.

- Tusen takk for at du opplyser oss om at Lefdal selger kameraet billigere. Hadde vi visst det, hadde vi selvsagt priset annerledes.

- Selvsagt skal du få både nytt engangskamera og stempel på bonuskort og hvite kanter og ekstra sett gratis. Vi leker bare butikk.

- Det er sjokkerende at en profesjonell fotobutikk ikke kan fremkalle bildene i god kvalitet, selv om du har lav oppløsning. Bildene ser jo fin ut på skjermen hjemme. Det er da greit å himle med øynene og klage på hvor dårlig utstyr vi har.

- Hvis en ansatt sier at vi ikke har varen, er det helt greit å spørre en annen. Hver ansatt har nemlig sitt personlige lager.

- Det er selvfølgelig helt i orden å komme to minutter før stengetid og sette seg ned med digitalstasjonen og starte opplastningen av 600 bilder. At du etterpå skal ha tid til å gå igjennom de og velge ut hvilke du skal bestille er også helt ok. Vi bor nemlig på Lagunen.

- At gitteret er halvveis nede, betyr ikke at butikken er stengt. Det gjør det bare litt vanskeligere å komme inn...


-Gratulerer du har kommet til enden av dette innlegget:p

Takk for meg:)

Ha en fin dag/kveld/morgen:) Alt etter som hva det er:p

1 comment:

Trine Kvalnes said...

Tøft!!! =)

Jeg har jobbet ved flere anledninger i fotobutikk og fotolab, så jeg kan skrive under på alt dette, uten tvil! :) Fantastisk innlegg, Anne Marie! :)

Klem, Trine